- פינקל סוכנות לביטוח - https://www.finkel-ins.co.il -

לא תמיד כדאי לתבוע את הביטוח

אני נתקל פעמים רבות במקרים בהם חברות הביטוח לא מוכנות לבטח אדם בביטוח הרכב שלו, מכיוון שיש לו רקורד של ריבוי תביעות בעברו. האם כדאי לתבוע את הביטוח?

יש לבחון כל תביעה לגופה לפני הגשתה , לדוגמא – לקוח שלי פנה אלי לאחר תאונה ולאחר שבחנתי את התיק הביטוחי שלו הבחנתי שבשלוש השנים האחרונות כבר תבע את הפוליסה שלו בגין שתי תאונות שונות , המקרה לגביו התקשר הוא השלישי במספר בשלוש השנים האחרונות.

חברות הביטוח מקשות מאוד חידושי פוליסות של נהגים שבעברם הביטוחי יש ריבוי תביעות , למעשה אדם שתבע את פוליסת המקיף של רכבו 3 פעמים ב- 3 השנים האחרונות , סביר שחברת הביטוח לא תרצה לחדש לו את הביטוח בכלל  או תגבה מחיר מאוד יקר בעבור הביטוח.

הפתרון הוא כמובן לעשות חישוב נכון של עלות מול תועלת . במקרה דנן , יצרתי קשר מייד עם סוכן הביטוח של הנפגע , קיבלתי את אומדן הנזק לרכב המבוטח שלו , הכנסתי את הלקוח שלי למוסך לבדיקת הנזק שנגרם לו , והצגתי בפניו את האפשרויות שלו , מחד ישנה העלות של תיקון הרכב של המבוטח שלי ושל הנפגע , ומנגד עלות ההשתתפות העצמית בתוספת עליית המחיר בשנים הקרובות של הביטוח תוך שצריך לקחת בחשבון במקרה הספציפי פה ,ייתכן ולא ניתן יהיה לבטח בעתיד בביטוח מקיף את הרכב עקב ריבוי תביעות.

אז לפעמים צריך לשקול האם כדאי לתבוע את הביטוח…

 המסקנה – ביטוח מקיף נותן לך שקט נפשי , אבל צריך לבחון מתי משתמשים בו ומתי לא.

אולי יעניין אתכם גם לקרוא על –

ביטוח קבלנים [1]